۱۳۹۰ بهمن ۲۶, چهارشنبه

ویکتوریایی های بدذات

ویکتوریایی های بدذات عنوان کتابی است که اخیرا خریده ام. این کتاب که در مجموعه تاریخ ترسناک تری دیری قرار دارد با عنوان اصلی Villainous Victorians منتشر شده است. مخاطب اصلی نوجوانان هستند اما زاویه متفاوت و طنز این آثار سبب میشود از نظر من بسیار جذاب باشد. مقدمه این کتاب را ترجمه کرده ام و در اینجا قرار داده ام. مطمئن نیستم که با توجه به مسأله کپی رایت بتوانم بقیه اثر را ترجمه کنم و در این بخش قرار دهم.

ویکتوریایی های بدذات
تاریخ ترسناک است. رفتار مردمان در گذشته با یکدیگر مخوف بود و  آنها در برخورد با هم از دست زدن به جنایت هم روگردان نبودند. البته هنوز هم این ماجرا ادامه دارد.
اما در قرن 19، قوانین بدتر شده بود و حتی از جرم هم بیرحمانه تر بود. اگر شما را در حال بریدن یا شکستن شاخه درخت فرد دیگر، میگرفتند، ممکن بود اعدام شوید.
قوانین به حدی بیرحمانه بود که هر کس برای تبه کار و قربانی به یک اندازه احساس تأسف میکرد. زندانها پراز افراد فقیری شده بود که تنها چند پنی از جیب دیگری دزدیده بودند.
ثروتمندان برای بدست آوردن پول مجبور نبودند دزدی یا آدمکشی کنند. آنها کارخانه های کثیف و معادن تاریکی داشتند که مردم مانند برده برای آنها کار میکردند. برای بیشتر صاحبان معادن اهمیتی نداشت که چند نفر در گودالهای آلوده و پر از گاز آنها میمرند.
به نظر شما در روزهای تاریک دوران ویکتوریا، تبه کار اصلی که بود؟ مردم فقیر و زاغه نشین یا مردان بدجنس در املاک اربابی وسیع و برزگشان؟ شما در این مورد چه میدانید؟ معلم شما ممکن است گفته باشد که انگلستان در زمان ویکتوریا جایی جالب بوده است.

ولی همزمان در آن دوره  بیرحمی و بدجنسی رواج داشت.
چیزی که شما به آن احتیاج دارید، کتابی است که آن طرف ماجرا را تعریف کند. کتاب پیش رویتان، ویکتوریایی های بدذات، همین کتاب است.

هیچ نظری موجود نیست: